Meest gestelde vragen en richtlijnen

Hieronder vind u enkele antwoorden op de meest gestelde vragen die wij hebben ontvangen en onderaan vindt u onze "richtlijnen" die gelden tijdens onze activiteiten.

Kan ik helpen?

Ja zeker! Hulp tijdens activiteiten is altijd welkom. Bijvoorbeeld knutselmoeders/vaders, begeleiders, sjouwers, noem maar op! Dus als u wilt helpen met activiteiten dan kan u contact opnemen, zodra er een activiteit is zullen wij u hulp inroepen.

Wilt u ook helpen met het organiseren en dus deelnemen in het bestuur, dan kan u ook altijd informeren over de mogelijkheden.

Is het nu Wijkvereniging of Activiteiten Commissie Landweert (ACL)?

"Wijkvereniging", de naam "ACL" wordt niet meer gehanteerd.

Richtlijnen algemeen

Om de veiligheid van u kind te waarborgen en rondzwerven van kinderen (tijdens activiteiten) rondom 't Stekske te voorkomen hanteert de Wijkvereniging Landweert (afgekort met WVL) de volgende richtlijnen

  • WVL is niet aansprakelijk voor wat er zich buiten 't Stekske gebeurd.
  • Bedenk dat bij activiteiten kleding vuil kan worden, trek bij een knutselmiddag dus oude kleding aan! Wij zijn niet aansprakelijk voor schade aan kleding, fietsen, e.d.
  • Eventuele entree kosten worden vermeld in de uitnodiging; hiervoor krijgt u één consumptie.
  • WVL tracht ieder kind tot het einde van de activiteit in 't Stekske te houden.
  • Indien uw kind de activiteit eerder wenst en mag verlaten, dan dient uw kind een briefje te overhandigen waarin u als ouder toestemming geeft.
  • Indien uw kind de activiteit niet meer wenst bij te wonen voordat deze activiteit is afgelopen dan vermeld op de uitnodiging, dan zal uw kind opgevangen worden in het wijkgebouw waar toezicht door de WVL aanwezig is.
  • Ondanks bovenstaande richtlijnen kunnen wij een kind dat expliciet aangeeft naar buiten te willen niet koste wat kost binnenhouden, u dient dus ook zelf met uw kind duidelijke afspraken te maken.
  • I.v.m. de (brand)veiligheid kunnen wij in de (film)zaal maximaal 90 kinderen toelaten en in de knutselkelder 30 (indien jeugdsoos erbij wordt betrokken: totaal 45) en in de jeugdsoos/kinderdisco maximaal 40 kinderen
  • Wij zijn niet verantwoordelijk voor het (snoep)geld dat uw kind meekrijgt. Wij begrijpen dat niet alle kindjes kunnen rekenen, maar het valt achteraf niet te controleren of wij te weinig geld hebben teruggegeven of dat uw kind geld is verloren. Leg daarom altijd goed uit hoeveel snoepjes uw kind kan verwachten voor het geld dat zij mee krijgt of betaal vooraf en laat het snoepzakje klaarleggen voor in de pauze.
  • Eventuele leeftijdsgrenzen voor kinderactiviteiten zijn richtgrenzen (tenzij expliciet aangegeven). Dit wil zeggen dat wij deze niet zeer strikt zullen naleven gezien dit moeilijk te controleren is (wij gaan geen legitimatie vragen). Het kan ook voorkomen dat een broertje/zusje (of vriendjes/vriendinnetjes) graag toch samen de activiteit willen bijwonen ondanks dat één van beide net buiten de leeftijdsgrens valt, wij willen hier soepel mee omgaan en zullen deze daarom toestaan. Het is aan de ouders om deze richtgrens na te leven, echter indien wij (WVL) denken dat de leeftijdsgrens teveel wordt overschreden dan kunnen wij een kind wel weigeren (voorbeeld: activiteit is van 6 - 10 jaar en er komt een kind van 4 of 12). Voor de filmmiddag/-avond is er een extra waarschuwing omtrent de leeftijd, zie kopje "Richtlijnen film"
  • Deelnemers vanuit buiten de wijk Landweert zijn ook welkom, wij vragen (en controleren dus niet) om uw adres. Wij organiseren activiteiten voor de wijkbewoners van Landweert maar begrijpen het goed dat als een vriendje van buiten de wijk komt spelen hij ook graag wil meedoen met de activiteiten. Of wanneer bepaalde activiteiten bijvoorbeeld niet in uw eigen wijk georganiseerd worden (bijvoorbeeld omdat er geen wijkaccommodatie is) uw toch wil deelnemen.
  • Het is niet de bedoeling dat er zelf eten, snoep of drinken wordt meegenomen. In 't wijkgebouw zijn er voorzieningen om dit aan te schaffen.

Richtlijnen film

  • Leeftijd voor de filmmiddag is in principe 6 t/m 12 jaar echter zijn jongere kinderen ook welkom maar de film kan een kijkwijzer indicatie “let op met kinderen tot 6 jaar” hebben zoals bijvoorbeeld bij de film: Planes, Verschrikkelijke Ikke, Bambi. Meer informatie over de kijkwijzer vindt u op www.kijkwijzer.nl
  • Leeftijd voor de filmavond is in principe 8 t/m 14 jaar , hierbij kan de kijkwijzer indicatie echter wel hoger liggen! Veel speelfilms zijn vanaf 9 of 12 jaar. Meer informatie over de kijkwijzer vindt u op www.kijkwijzer.nl
  • Bij het vertonen van een film dient u zelf te kijken of deze geschikt is voor uw kind, wij proberen uiteraard wel zo goed mogelijk rekening te houden met de leeftijd.

Richtlijnen kinderdisco

  • Vooraf aanmelden verplicht
  • Deelname € 2,50 (incl. 3 bonnen)
  • Disco1 is voor groep 4,5 en Disco2 is voor groep 6,7,8 (leeftijd dus ca. 7 - 12 jaar)
  • Disco1 18:30u tot 20:00u en Disco2 van 20:15u tot 21:45u
  • 10 minuten voor en na opening kan je naar binnen (dus voor Disco1 is dat 18:20-18:40 en voor Disco2 is dat 20:05/20:25)
  • Deur gaat 10 minuten na opening dicht, het is niet de bedoeling dat kinderen over straat lopen tijdens deze activiteit. Wij houden de kinderen dan ook (zover in onze macht ligt) binnen.
  • Geen gevloek, pesterijen, geschreeuw, ge-ren (tikkertje o.i.d.)
  • Geen eigen drank/eten/snoep meenemen
  • Fris/Ranja € 0,50 (of 1 bon) en Chips/Snoep € 1,00 (of 2 bonnen)

Richtlijnen (inloop) jeugdsoos / Chil avond

  • Jeugd/kinderen kunnen vrij in en uit lopen
  • Maak duidelijke afspraken met uw kinderen
  • Regels hangen aan de wand bij binnenkomst (o.a. heb respect, geen alcohol < 18jr, geen verboden middelen, etc)
  • Gratis toegang
  • Er is een vrijwilliger van de wijkvereniging binnen in de ruimte. Buiten geen toezicht.

Richtlijnen Do it Yourself (workshop)

  • Aanmelden is vereist
  • U dient vooraf (minimaal 4 dagen voordat de activiteit begint) te betalen via bankoverschrijving. Bij aanmelden ontvangt u de informatie daarover.
  • Bij een afmelding van u kan het zijn dat wij genoodzaakt zijn om uw betaling achter te houden omdat wij mogelijk al kosten hebben gemaakt (bijvoorbeeld voor aanschaf van materiaal)

Richtlijnen (rommel/kerst) markt

  • Bij een afmelding binnen 1 week vooraf aan een markt (rommelmarkt, kerstmarkt, etc) zijn wij genoodzaakt om uw betaling achter te houden omdat wij al kosten hebben gemaakt en uw plaats niet meer kunnen verhuren aan anderen.

Aanmelden / reserveren

  • Aanmelding is ALLEEN geldig als u een bevestiging van ons heeft ontvangen.
  • LET OP: Aanmeldingen worden handmatig beantwoord; GEEF ONS DE TIJD OM TE REAGEREN... (over het algemeen in ca 24 uur, maar soms ivm weekend kan het ook 48 a 72 uur duren. Na 72 uur niets ontvangen dan kan je ons mailen)
  • LET OP: bij het aanmelden staat de datum van de activiteit, het heeft GEEN ZIN om een aanmelding te versturen voor de volgende maand als de datum van de huidige maand er nog staat. (je aanmelding komt niet op de juiste lijst en dus ongeldig)
  • Voor sommige activiteiten is het vereist om u aan te melden. Dit wordt bij de activiteit kenbaar gemaakt (veelal bij activiteiten die plaatsvinden in de knutselkelder/jeugdsoos en workshops)
  • Vol is vol (wees dus tijdig met aanmelden)
  • Indien er spraken is van een reservering/aanmelding en u bent niet tijdig op locatie dan wordt uw gereserveerde plek vergeven.
  • Aanmelding is alleen geldig voor de opgegeven personen. Als bijvoorbeeld een vriendje van uw kind ook mee komt naar een activiteit dan moet die ook opgegeven zijn
  • Veelal vermelden wij op de website niet indien aanmelden niet meer mogelijk is (als een activiteit vol zit). Dit doen wij zodat wij toch de "vraag" naar een bepaalde activiteit kunnen meten, want stel dat er 50 aanmeldingen zijn op een activiteit waar max. 30 personen aan mee kunnen doen dan kunnen wij hier in de toekomst rekening mee houden (uitbreiden)
  • Aanmelden is onder andere vereist omdat: wij beperkte ruimte tot onze beschikking hebben en het wel veilig moet blijven; wij moeten voldoen aan de max. toegestane aantal personen die in de ruimte mogen komen (op last van gemeente/bouwbesluit); zo rekening kunnen houden met inkoop van bijvoorbeeld knutselmateriaal; wij kunnen zorgen voor voldoende begeleiding; wij zo de telefoonnummer van de ouders hebben zodat wij kunnen bellen als uw kind voortijdig naar huis wilt (oid)
  • LET OP: de aanmeldingen en de berichtgeving op de website loopt niet "real-time", het kan dus zijn dat u een aanmelding verstuurd voor knutselen/disco terwijl het net vol zit, u wordt dan via uw aanmelding (e-mail) geïnformeerd en op de reservelijst gezet.
  • Voor alle activiteiten geld dat deze pas doorgaan als er voldoende aanmeldingen zijn (en voldoende vrijwilligers/hulp). Mocht een activiteit niet doorgaan dan wordt u hierover geïnformeerd via e-mail.
Hoofdmenu