Vrijwilligerswerk

Meer achtergrondinformatie over Wijkcentrum ´t Stekske? Lees hoe ons wijkcentrum is ontstaan, waar wij nu staan en wat de toekomstplannen zijn.

Daarnaast willen wij je graag meer vertellen over onze organisatie en over de diverse functies en taken. U kan het vrijwilliger-worden-formulier gebruiken of via het reguliere contactformulier contact opnemen.

Wij zijn specifiek nog op zoek naar

Planner

Momenteel in voorzien

  • Indelen van de vrijwilligers (gastheer/-vrouw).
  • Behandelen aanvragen huur en plannen agenda/ruimtes.
  • Aansturen penningmeester/financieel assistent voor maken van contracten.
  • Aansturen Medewerker Activiteiten bij aanvragen voor privéfeesten.
  • Aantal uren: ± 3 per week.

Vrijwilliger coördinator

  • Werven en begeleiden vrijwilligers.
  • Opleiden vrijwilligers en organiseren cursussen zoals EHBO, IVA (Instructie Verantwoord Alcohol schenken).
  • Periodiek overleggen met vrijwilligers over stand van zaken.
  • Aantal uren: ± 1 per week.

Medewerker activiteiten

  • Behandelen van privéfeesten (verjaardagen e.d.)
  • Aanvragen ontheffing(en)
  • Coördineren carnaval.
  • Organiseren gebruikersbijeenkomst, vrijwilligersoverleg en jaarvergadering.
  • Aantal uren: ± 1 per week.

PR medewerker

  • Stukken samenstellen ter promotie Wijkcentrum en diverse activiteiten t.b.v. website, facebook en andere media.
  • Er zijn mogelijkheden om zelf bepaalde stukken te plaatsen op de website en Facebook, maar dit kan ook gedaan worden door de huidige (web/pagina)beheerders.
  • Relatiebeheer (presentje vrijwilligers, partners/huurders).
  • Bedenken/inventariseren/ontwikkelen (nieuwe) activiteiten en hier aansluiting zoeken bij partners (bijvoorbeeld bij activiteitenverenigingen zoals de Wijkvereniging).
  • Aantal uren: ± 1 per week.

Financieel assistent

  • Assisteren van de penningmeester.
  • Takenpakket in overleg, te denken aan inkoop drank/verbruiksartikelen, inventariseren voorraad, dagelijkse financiën, jaarstukken opmaken in samenspraak met de penningmeester.
  • Aantal uren: ± 3 per week.

Facilitair binnendienst

  • Aansturend en/of zelf uitvoerend.
  • Aansturen schoonmaakbedrijf.
  • (Incidenteel) controle van schoonmaak na verhuur (niet-commerciële huurders zijn zelf verantwoordelijk voor schoon achterlaten na hun activiteiten).
  • Incidenteel schoonmaken (of laten schoonmaken).
  • Zorg dragen voor de was (handdoeken/theedoeken).
  • Aantal uren: ± 2 per week.

Facilitair buitendienst

  • Aansturend en/of zelf uitvoerend.
  • Er is een tuinman en er zijn vrijwilligers die kunnen helpen, belangrijkste is dat je verantwoordelijk bent voor: de tuin, dat pand rondom netjes verzorgd blijft (onkruid/rommel), peuken bak geleegd wordt, sneeuw wordt geruimd.
  • Aantal uren: ± 2 per week.

Technische dienst

  • Aansturend en/of zelf uitvoerend.
  • Zorg dragen voor groot- en klein onderhoud.
  • Plannen maken voor uitvoeren, offertes opvragen.
  • Klusjes in en rondom zoals lampen vervangen.
  • Periodiek controle noodverlichting en laten uitvoeren controle brandblussers.
  • Techniek zoals wifi, CV, audio, kassa/pin, (disco)verlichting.
  • Aantal uren: ± 1 per week.

Gast heer/vrouw cq. barvrijwilliger

Momenteel enkel nog voor sporadische werkzaamheden. Liever op vast basis? Meldt het ons gewoon.

  • Openen/sluiten en bardienst draaien.
  • Koffie, thee zetten, fris schenken of een biertje tappen.
  • Vriendelijk, verzorgd en gastvrij.
  • Enige horeca ervaring is een pré.
  • Aantal uur in overleg.
Hoofdmenu